ساجدین

پایگاه تخصصی « نماز »

ساجدین حضرت امام حسین علیه السلام : انی احب الصلوه . من به نماز عشق می ورزم . وسائل الشیعه.جلد 10 .صفحه 549

ساجدین

خیلی از خانواده ها می پرسند:
چه کار کنیم که نماز خوان شویم ؟
و یا دیگران ( فرزندان ) را نماز خوان کنیم ؟

« پایگاه ساجدین »
تلاش می کند درپاسخ به سوال مذکور ، مطالبی مفید و کارآمد ، با « محوریت نماز »، را در اختیار عموم خانواده ها ، بویژه نسل جوان قرار دهد.
امید داریم، گام کوچکی درراه نماز برداشته باشیم .
التماس 2a

آخرین نظرات

نوروز 93 با شعار نماز

نمازنشان بندگی است

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا رییس ستاد اقامه نمازحجه الاسلام والمسلمین قرائتی  در نشست طرح جهادی اقامه نماز در سفرهای نوروزی سال 93گفتند:

همانگونه که قرآن می فرماید نماز، انسان را از منکرات بازمی دارد و اگر ما حوادث و تصادفات جاده ای را یکی از منکرات بدانیم، زمانی که راننده در طول سفر توقفی کرده و آبی به صورت می زند و برای نماز وضو می گیرد، مطمئنا این آرامش و توقف از تصادف هایی که بر اثر خستگی راننده بوجود می آید، جلوگیری خواهد کرد.




وی در ادامه بر تبلیغ نماز تاکید کرد و گفت: طبق اخباری که اعلام شده بیش از 500 هزار نفر برای سفرهای نوروزی به صورت آماده باش در جاده ها خواهند بود و اگر هر یک از این افراد با همان لباس های خود مانند راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و اورژانس نماز را به صورت علنی بخوانند، یک و نیم میلیون تبلیغ نماز صورت گرفته است.

قرائتی همچنین گفت: اثرات تبلیغ نماز به اندازه ای است که خلبان شهید عباس بابایی با اقامه نماز بر استاد خود در آمریکا تاثیر می گذارد و یک کشاورز الجزایری نیز با نماز خواندن در مزرعه خود یک دانشمند فرانسوی را مسلمان می کند.

قرائتی افزود: اقامه نماز آن است که به صورت علنی خوانده شود و متاسفانه فوتبالیست های ما پشت ستون نماز می خوانند ولی در کشورهای دیگر می بینیم که مسلمانان فوتبالیست در زمین چمن نماز می خوانند.

وی همچنین بر نصب تابلوی نماز، انتشار بروشور و هر چیزی که موضوع نماز را در تعطیلات نورزوی و سفرهای مردم پررنگ و جدی می کند، تاکید کرد.

وی ضمن بیان خاطره ای از نماز علامه سیدمحمد حسین طباطبایی در هواپیما گفت: اهمیت دادن صاحب تفسیر المیزان به نماز اول وقت باعث شد تا هواپیمایی فرانسه به گونه ای برنامه ریزی کند تا علامه طباطبایی نماز خود را در یکی از فرودگاه ها اقامه کند.

قرائتی از نماز به عنوان پرچم اسلام یاد کرد و گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا می توانست نماز خود را در خیمه اقامه کند ولی آن حضرت عنایت داشت که نماز او را همه ببینند و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) نیز زمانی برپا می شود که در کوچه و خیابان بر سینه بزنیم و همه ببینند.

وی از مسوولان و دست اندرکاران سفرهای نوروزی خواست تا نمازهای خود را در منظر مسافران و مردم بخوانند و افزود: برخی معتقدند نماز خواندن به صورت علنی ریا محسوب می شود ولی باید بدانیم گاهی عبادت به صورت علنی پاداش نیز دارد. همچنان که قرآن سفارش می کند که انفاق های خود را گاهی به صورت مخفی و گاهی آشکار بدهید.

استاد درس هایی از قرآن همچنین گفت: تبلیغ نماز تاثیر بسیاری در افراد بی انگیزه دارد و علنی خواندن نماز باعث می شود تا بسیاری از این افراد نیز به نماز متمایل شوند.

وی از مسوولان طرح جهادی اقامه نماز خواست تا نگاه رسمی و اداری به مساله نماز نداشته باشند وافزود: ما مقلد امامی هستیم که حاضر نبود نمازش حتی 10 دقیقه به تاخیر بیفتد و از مسولان می خواهم که نسبت به مساله نماز غیرت و عزم داشته باشند.

قرائتی گفت: سال گذشته 40 روز قبل از عید صحبت پسته شد و من متاسفم که کمبود پسته مساله روز مسوولان می شود ولی در مورد نماز تا این اندازه اهتمام نداریم و بنده هم توبه می کنم که بعد از 35 سال به یاد نماز افتاده ام.

به گزارش ایرنا در این نشست نمایندگان وزارتخانه های کشور، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و همچنین نمایندگانی از استانداری تهران، شهرداری تهران، راهنمایی و رانندگی، جمعیت هلال احمر، صدا و سیما و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از عملکرد دستگاه های خود گزارشی ارائه کردند.

طرح جهادی اقامه نماز در نوروز 93 با شعار هنگام نماز، توقف کنید. نماز بخوانید تا سفرتان مبارک باشد به استقبال بهار می رود

سفر