ساجدین

پایگاه تخصصی « نماز »

ساجدین حضرت امام حسین علیه السلام : انی احب الصلوه . من به نماز عشق می ورزم . وسائل الشیعه.جلد 10 .صفحه 549

ساجدین

خیلی از خانواده ها می پرسند:
چه کار کنیم که نماز خوان شویم ؟
و یا دیگران ( فرزندان ) را نماز خوان کنیم ؟

« پایگاه ساجدین »
تلاش می کند درپاسخ به سوال مذکور ، مطالبی مفید و کارآمد ، با « محوریت نماز »، را در اختیار عموم خانواده ها ، بویژه نسل جوان قرار دهد.
امید داریم، گام کوچکی درراه نماز برداشته باشیم .
التماس 2a

آخرین نظرات

آثارتربیتی مسجد

نمازنشان بندگی است
در بیان  حجه الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی :

طبیعی است که رفت و آمد و پیوند با مسجد ، برکات مفیدی را بر زندگی انسان نازل ساخته ، و تأثیرات فوق العاده ای دارد.یکی از همین آثار ، فهم دقیق از مشکلات برادران دینی است .

 

دراسلام برهمدلی وتعاون تاکیدهای بیشماری صورت گرفته است.در هیچ جایی بهتر از مسجد آثار این همدلی قابل مشاهده نیست.

اگر درک متقابل و توجه داشتن به امور مسلمین از علامات مومن است در هیچ کحایی بهتر از مسجد این موضوع تحقق نمی یابد. انسان به علت مشغله و امور روزمره شاید قادر نباشد همه روزه به منزل همسایه ها یا برادران دینی اش سری بزند و جویای حالشان باشد، ولی مسجد نقطه اتصال همین همسایه ها و برادران دینی و در حقیقت تفسیر حقیقی «انما المومنون اخوه» است. در روایات، اعضای جامعه اسلامی به یک پیکر تشبیه شده اند که اگر یکی از اعضای جامعه اسلامی به درد مبتلا شوند، بی خوابی و رنج، سایر اعضا را هم فرامی گیرد. برای درک این مساله، چه جایی بهتر از مسجد وجود دارد؟ انسان در مسجد حتی با دیدن رنگ و رخسار برادر دینی اش، قادر خواهد بود که مشکلات او را لمس و برای رفع آنها چاره جویی کند. در دین اسلام اگر چه به دید و بازدید و صله ارحام توجه شده ولی باید توجه داشت که ما هیچ جایی را بهتر از مسجد سراغ نداریم که برادران و اقوام، به بهانه اقامه نماز صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشاء یکدیگر را ببینند و از احوال هم باخبر شوند. بسیاری از مشکلات شخصی افراد و حتی مسایل اجتماعی، در مسیر همین دیدارها و بازدیدها حل و فصل می شود و همه اینها، تنها گوشه هایی از برکات . فواید دنیوی مسجد به حساب می آیند.


ماهنامه اذان ستاد اقامه نماز تهران/ سال شانزدهم/شماره 143/ صفحه 8/